Regulaminy

Regulamin darowizn

§1

DEFINICJE

Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:

  1. Portal – stronę internetową dostępną pod adresem katowice.dominikanie.pl wraz ze wszystkimi jej funkcjonalnościami.
  2. Bracia Dominikanie – Usługodawcę w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a więc Parafia rzymsko-katolicka pw. Przemienienia Pańskiego przy ul. Sokolskiej 12 w Katowicach, NIP 6342272851  świadczącą za pośrednictwem Portalu usługi elektroniczne, a także przyjmującą darowizny z wykorzystaniem usług Pośrednika usług finansowych.
  3. Regulamin – niniejszy Regulamin.
  4. Użytkownik – osobę fizyczną, która w jakikolwiek sposób korzysta z usług oferowanych za pośrednictwem Portalu lub dokonująca za jego pośrednictwem Darowizny z wykorzystaniem usług Pośrednika usług finansowych (po dokonaniu Darowizny zwany Darczyńcą).
  5. Pośrednik usług finansowych – Tpay należący do spółki: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN.
  6. Darowizna – środki pieniężne przekazane przez Użytkownika na rzecz Braci Dominikanów przeznaczone na realizację działalności Klasztoru i Parafii Przemienienia Pańskiego w Katowicach.
  7. Darczyńca – Użytkownik, który dokonał Darowizny.
  8. Polityki prywatności – dokument udostępniony Użytkownikom przez Braci Dominikanów na Portalu i opisujący cele, zakres i sposoby zbierania, przechowywania, przetwarzania i zabezpieczania danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników.
  9. Regulamin usługi „Newsletter” – dokument udostępniony Użytkownikom przez Braci Dominikanów na Portalu i opisujący zasady i warunki świadczenia przez Braci Dominikanów nieodpłatnej usługi „Newsletter” drogą elektroniczną.

§2

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Portal służy zbiórce środków pieniężnych przeznaczonych na realizację działalności Klasztoru i Parafii Przemienienia Pańskiego w Katowicach oraz prowadzeniu komunikacji z Darczyńcami i innymi Użytkownikami.
  2. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Portalu ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem darowizn oraz Polityką prywatności, zaś korzystanie z Portalu oznacza akceptację treści Regulaminu oraz Polityki prywatności i zobowiązanie do przestrzegania Regulaminu.
  3. Bracia Dominikanie, przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, nieodpłatnie udostępniają Użytkownikom Regulamin i Politykę prywatności poprzez umieszczenie ich na Portalu.
  4. W razie naruszenia zapisów Regulaminu Bracia Dominikanie mają prawo usunąć konto Użytkownika oraz rozwiązać z nim umowę o której mowa w §5.

§3

DAROWIZNA, CZYLI PRZEKAZANIE ŚRODKÓW

  1. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż przekazując środki finansowe na rzecz Braci Dominikanów dokonuje Darowizny, a więc czynności prawnej, o której mowa w art. 888 Kodeksu cywilnego, a która polega na bezpłatnym przesunięciu składników majątkowych Użytkownika na rzecz Braci Dominikanów pod tytułem darowizny.
  2. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż w momencie dokonania przelewu środków finansowych ziszczają się przesłanki, o których mowa w art. 890 §1 zd. drugie Kodeksu cywilnego, który stwierdza, że niezależnie od niezachowania przepisanej formy czynności prawnej, darowizna jest ważna i skuteczna.
  3. Użytkownik oświadcza, że rozumie, iż można przekazać środki finansowe, czyli darowiznę, poprzez bezpośrednią wpłatę na numer rachunku bankowego Braci Dominikanów lub też za pomocą pośrednika usług finansowych. O starcie możliwości przekazywania darowizny za pomocą pośrednika usług finansowych wszyscy Użytkownicy zostaną poinformowania osobnym komunikatem w zakładce Aktualności na Portalu.

§4

WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PORTALU

  1. Dla skutecznego świadczenia usług za pośrednictwem Portalu, Użytkownik powinien spełnić łącznie następujące wymogi:
    1. Posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu;
    2. Dostęp do Internetu;
    3. Korzystanie z przeglądarki internetowej o ustawieniach umożliwiających prawidłowe wyświetlanie strony internetowej oraz akceptującej pliki typu cookies;
    4. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  2. Jeżeli ze spełnieniem wymagań technicznych, o których mowa w §4 pkt. 1 wiążą się opłaty, obciążają one Użytkownika.

§5

ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Zawarcie umowy jest dobrowolne i bezpłatne.
  2. Umowa zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Portalu.
  3. Dla wykonania umowy może być potrzebne posiadanie przez Użytkownika konta w serwisie Pośrednika usług finansowych.
  4. Bracia Dominikanie za pośrednictwem Portalu i na podstawie niniejszego regulaminu świadczą usługę, która polega na umożliwieniu – przy wykorzystaniu Pośrednika usług finansowych – przekazania darowizny na realizację działalności Braci Dominikanów oraz śledzenie postępów zbiórki, a także wysyłkę newslettera oraz przekazywanie treści marketingowych, jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę.
  5. Bracia Dominikanie nie pobierają prowizji ani opłat dodatkowych od Użytkowników.

§6

NEWSLETTER

Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Braci Dominikanów za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej osobom automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o aktualnościach, postępach zbiórki, wiadomościach od Braci Dominikanów i innych wydarzeniach, świadczona na zasadach opisanych w Regulaminie usługi „Newsletter”.

§7

OSTRZEŻENIE

Bracia Dominikanie przestrzegają przed zagrożeniami, jakie wiążą się ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, w szczególności możliwością zainstalowania szkodliwego oprogramowania przez osoby trzecie, wyłudzenia haseł lub próby innej aktywności mającej na celu przejęcie kontroli nad tożsamością Użytkownika. Jednocześnie Bracia Dominikanie oświadczają, że dokładają wszelkich starań dla ochrony Użytkowników oraz proszą o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości dotyczących bezpieczeństwa świadczonych usług.

§8

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Użytkowników są Bracia Dominikanie. Regulacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, uprawnień Użytkowników, zakresu i celu przetwarzania oraz innych zagadnień związanych z danymi osobowymi zawiera Polityka prywatności, która zostaje udostępniona Użytkownikom równocześnie z niniejszym Regulaminem i stanowi integralną jego część.

§9

REKLAMACJE

Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji pod adresem poczty elektronicznej: katowice[at]dominikanie.pl oraz listownie, pod adresem: Klasztor Ojców Dominikanów, ul. Sokolska 12, 40-084 Katowice, z dopiskiem Reklamacja serwis internetowy.

Bracia Dominikanie nie później niż w terminie 14 dni odniosą się do reklamacji, odpowiadając na adres, z którego wysłane zostało zgłoszenie reklamacyjne.

§10

ZMIANY REGULAMINU

  1. Bracia Dominikanie mają prawo dokonywać zmian w regulaminie.
  2. O zmianach regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani co najmniej 14 dni przed wprowadzeniem zmian poprzez umieszczenie komunikatu na Portalu.

§11

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia jego ogłoszenia na Portalu.
  2. Regulamin ma zapewnić harmonijną współpracę pomiędzy Użytkownikami a Braćmi Dominikanami, dlatego każdy Użytkownik ma prawo zgłaszać do niego uwagi i pytania, pod adres elektroniczny, o którym mowa w §9.

Polityka prywatności


Postanowienia ogólne
Dbając o prywatność i zapewnienie wysokiego standardu ochrony danych osobowych użytkowników serwisu katowice.dominikanie.pl zwanego dalej Serwisem, Parafia rzymsko-katolicka pw. Przemienienia Pańskiego przy ul. Sokolskiej 12 w Katowicach, legitymująca się numerem NIP 6342272851, dalej zwany: Bracia Dominikanie, przedstawia najważniejsze informacje o sposobie i zakresie przetwarzania danych osobowych użytkowników Serwisu, zwanych dalej Użytkownikami.
Polityka Prywatności zawiera informacje o tym, w jaki sposób będą gromadzone i przetwarzane dane osobowe Użytkowników Serwisu przez Braci Dominikanów. Bracia Dominikanie zapewniają, że wszelkie działania podejmowane w ramach Serwisu są zgodne z prawem polskim i prawem Unii Europejskiej oraz prawem kanonicznym.
Bracia Dominikanie zalecają, aby Użytkownicy zapoznali się z treścią Polityki prywatności.
Polityka prywatności jest dostępna dla Użytkowników w taki sposób, aby mogli się z nią zapoznać z łatwością, w tym celu została ona zamieszczona w całości na stronie internetowej katowice.dominikanie.pl/regulaminy.
§1
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych Użytkowników są Bracia Dominikanie.
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa polskiego i prawa Unii Europejskiej, jak też Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydany przez Konferencję Episkopatu Polski, w dniu 13 marca 2018 r., podczas 378. Zebrania Plenarnego w Warszawie, na podstawie kan. 455 Kodeksu Prawa Kanonicznego, w związku z art. 18 Statutu KEP, po uzyskaniu specjalnego zezwolenia Stolicy Apostolskiej z dnia 3 czerwca 2017 r. („Dekret”) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa kanonicznego.
§2
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Bracia Dominikanie przetwarzają dane osobowe Użytkowników w następujących sytuacjach i celach:

  1. w celu realizacji obsługi procesu dokonywania darowizn (wpłat online) – (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit. b RODO), w tym w celu wysyłania podziękowań oraz umieszczenia na liście Darczyńców (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  2. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę newslettera (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit b RODO) lub przekazywanie innych treści marketingowych, w tym także marketingu bezpośredniego (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit a RODO);
  3. w celu obsługi reklamacji związanych z działaniem Serwisu (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  4. w celu prowadzenia statystyk i analiz zachowań Użytkowników (na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  5. w celu realizacja usługi zamówienia intencji mszalnej (art. 7 ust. 1 pkt 2, 3, 4 lub 6 Dekretu – w zależności od rodzaju intencji).
    Przetwarzanie danych w wypadkach przewidzianych w pkt 2 powyżej odbywa się na podstawie zgody Użytkownika.
    Świadczenie usług drogą elektroniczną lub przekazywanie innych treści marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego, odbywa się w każdym przypadku na podstawie zgody Użytkownika.
    Bracia Dominikanie przetwarzają również dane osobowe Użytkowników w celach:
  6. archiwalnych;
  7. dochodzenia lub ochrony przed ewentualnymi roszczeniami (przetwarzanie danych w tym wypadku odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Braci Dominikanów, polegający na zapewnieniu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną;
  8. rozliczalności (z wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o rachunkowości).

§3
COFNIĘCIE ZGODY
W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika, może on w dowolnym momencie wycofać zgodę w taki sam sposób, w jaki ją wyraził.
Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych mające miejsce przed cofnięciem zgody.
§4
PLIKI COOKIES
W Serwisie stosowane są mechanizmy automatycznego przechowywania danych w postaci plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator – Bracia Dominikanie.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
  3. „Sesyjne” (session cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  4. „Stałe” (persistent cookies) pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  5. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  6. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  7. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  8. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej), może je odnaleźć na stronie dostawcy oprogramowania.
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem partnerów.
    Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
    §5
    WYMÓG PODAWANIA DANYCH OSOBOWYCH
    Podanie danych przez Użytkowników jest wymogiem umownym w przypadku, gdy Użytkownik korzysta z funkcjonalności Serwisu, tj. dokonuje darowizny. W tym wypadku niepodanie danych skutkować będzie brakiem możliwości zrealizowania darowizny.
    W pozostałym zakresie podanie danych nie jest wymogiem umownym lub ustawowym (prócz obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych) i jest dobrowolne.
    §6
    WSPÓŁADMINISTROWANIE i UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
    Niektóre podmioty działające na terenie Polskiej Prowincji Zakonu Kaznodziejskiego (OO. Dominikanów) przystąpiły do użytkowania aplikacji, w których zbierane są dane pochodzące z zapisów na newsletter, wykonanych darowizn oraz zapisów na inne projekty. Podmioty korzystające z tych aplikacji zawarły umowę o współadministrowanie. Zasadnicza treść uzgodnień tej umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki.
    Bracia Dominikanie nie udostępniają danych osobowych Użytkowników podmiotom trzecim, z wyjątkiem następujących podmiotów: Krajowy Integrator Płatności S.A. [Tpay] (z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 61-894 Poznań), PayPal Inc. i Poczta Polska SA (z siedzibą w Warszawie, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa), którym udostępnia się dane w celu obsługi procesu przekazania darowizny.
    Bracia Dominikanie są obowiązani również udostępnić dane osobowe Użytkowników na żądanie organów administracji publicznej, uprawnionych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
    Udostępniając dane Użytkowników Bracia Dominikanie dokładają wszelkich starań, aby dane osobowe były właściwie zabezpieczane, w szczególności w sposób przewidziany właściwymi krajowymi i europejskimi przepisami ochrony danych osobowych.
    §7
    RODZAJ DANYCH OSOBOWYCH
    Bracia Dominikanie w przypadku dokonania darowizny przetwarzają następujące dane osobowe:
  9. imię i nazwisko;
  10. adres e-mail;
  11. adres pocztowy (w przypadku jego podania np. w czasie przekazywania darowizny);
  12. numer telefonu (w przypadku jego podania np. w czasie przekazywania darowizny).

W przypadku innych inicjatyw niż składanie darowizn mogą być zbierane inne dane potrzebne do realizacji tych inicjatyw.

§8
PRAWA UŻYTKOWNIKA
Użytkownik ma prawo do:

  1. Dostępu do danych osobowych oraz do informacji o sposobie i zakresie ich przetwarzania;
  2. Żądania sprostowania danych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne;
  3. Żądania usunięcia danych;
  4. Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. Żądania przeniesienia danych osobowych;
  6. Sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych.
    Użytkownik powinien zgłosić żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: katowice[at]dominikanie.pl
    §9
    Dane osobowe są przechowywane przez okres świadczenia usług drogą elektroniczną, a po ich zakończeniu – przez czas, w którym Użytkownik może wnieść reklamację dotyczącą wykonania usług.
    Jeżeli istnieje wymóg prawny względem przechowywania danych osobowych przez określony czas Bracia Dominikanie przetwarzają dane przez czas wyznaczony w przepisach, np. dla celów podatkowych i rachunkowych, 5 lat po zakończeniu roku, w którym miało miejsce określone zdarzenie rachunkowe.
    Dla celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami dane przechowywane mogą być przez okres przedawnienia – 3 lub 6 lat w zależności od roszczenia.
    W pozostałych przypadkach, gdy przetwarzanie danych osobowych ma miejsce na podstawie udzielonej zgody, Bracia Dominikanie zaprzestają przetwarzania danych wraz z cofnięciem zgody na ich przetwarzanie.
    §10
    BEZPIECZEŃSTWO
    Bracia Dominikanie podejmują wszelkie środki techniczne i organizacyjne celem zapewnienia pełnej ochrony danych osobowych, w szczególności przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
    Bracia Dominikanie stosują dostępne im procedury zapewniające zgodność przetwarzania danych z zasadami prywatności.
    §11
    POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    Jeżeli Użytkownik uzna, że jego dane osobowe nie są odpowiednio przetwarzane przez Braci Dominikanów, jest uprawniony do złożenia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych, (adres: Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa) w zakresie przetwarzania danych na podstawie Dekretu lub Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku naruszenia przepisów RODO (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    Z Braćmi Dominikanami Użytkownik może się skontaktować drogą mailową poprzez adres e-mail: katowice[at]dominikanie.pl. W zakresie danych osobowych rekomendujemy kontakt z o. Maciejem Soszyńskim OP – wyznaczonym przez Braci Dominikanów inspektorem ochrony danych osobowych – drogą mailową na powyższy adres.

Załącznik nr 1
ZASADNICZA TREŚĆ UZGODNIEŃ

I. Współadministratorzy danych
Uprzejmie informujemy, iż pomiędzy podmiotami działającymi na terenie Polskiej Prowincji Zakonu Kaznodziejskiego (OO. Dominikanów), których lista zawarta została na końcu niniejszej informacji zawarta została Umowa o Współadministrowanie Państwa danymi osobowymi, aby móc korzystać z aplikacji, które pozwolą na łatwą organizację wydarzeń, przystępne zapisy na nie oraz komunikację z Państwem.
W związku z powyższym każdy z wyżej wymienionych Współadministratorów może przetwarzać Państwa dane osobowe w uzgodnionym zakresie. Nie oznacza to jednak, że Państwa dane osobowe zebrane i przetwarzane w związku z organizacją jakiegoś wydarzenia, zapisem na newsletter czy darowizną lub inną aktywnością będą dostępne automatycznie dla wszystkich wspomnianych Administratorów. Dane pozyskane bezpośrednio od Państwa przez jednego z Administratorów będą dostępne w używanych aplikacjach dla Prowincji, zaś innego Współadministratora tylko, jeżeli temu innemu Współadministratorowi również udzielili Państwo swoich danych poprzez udział w jakimś wydarzeniu.
Administratorzy, z którymi Państwo się nie kontaktowali (z wyjątkiem Prowincji), nie mają dostępu do Państwa danych zgromadzonych w aplikacji. Poszczególni Administratorzy – organizatorzy wydarzenia, mogą też zbierać więcej danych poza aplikacjami i być wobec nich odrębnymi Administratorami danych (np. zapisy na wydarzenia mogą być zbierane w ramach aplikacji objętych współadministrowaniem, zaś szczegóły związane z przebiegiem wydarzenia mogą być zapisywane już odrębnie przez Administratora i nieujawniane innym).
II. Punkt kontaktowy
Współadministratorzy postanowili ustanowić wspólny punkt kontaktowy, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i ich przetwarzania pod emailem ochronadanych[at]dominikanie.pl lub pisemnie na adres Polska Prowincja Zakonu Kaznodziejskiego (OO. Dominikanów), Biuro Syndyka, ul. Freta 10, 00-227 Warszawa.
III. Poniżej znajduje się informacja o wspólnych uzgodnieniach między Administratorami.
Należy pamiętać, że niezależnie od wskazanych poniżej zakresów odpowiedzialności każdego z Administratorów, każdy z nich odpowiada wobec Państwa za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych.
Każdy Współadministrator jest odpowiedzialny za wykonanie obowiązku informacyjnego względem Państwa przy zbieraniu danych osobowych.
Jeśli chcieliby Państwo zrealizować swoje prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych przez Administratorów lub po prostu zadać pytanie dotyczące tych kwestii, można skontaktować się bezpośrednio z Administratorem, który zbierał dane lub za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w pkt II. Można także skontaktować się bezpośrednio z każdym Administratorem, jednak jeżeli dany Administrator uzna, że wniosek powinien być rozpatrzony przez innego Administratora, wtedy Państwa zgłoszenie zostanie przekazane do właściwego Administratora.
IV. Poniżej informacja o tym, w jaki sposób podzieliliśmy się obowiązkami i w jaki sposób możemy przetwarzać dane w związku z zawarciem Umowy
Umowa o Współadministrowanie została zawarta po to, by łatwiej organizować wydarzenia oraz aby móc sprawnie realizować zadania i cele Administratorów, a także, aby kontakt z Państwem w sposób bardziej osobisty.
Każdy ze Współadministratorów zobowiązany jest do bieżącego aktualizowania danych osobowych, które udostępnia. Umowa nie pozwala na udostępnianie przez administratorów danych wrażliwych (np. informacji o Państwa stanie zdrowia), z wyjątkiem informacji o przynależności do Kościoła katolickiego, co wynikać może z samego zapisu na dane wydarzenie oraz ewentualnie o płci, którego wynikać będzie z podanego imienia.
Każdy z Administratorów zobowiązany jest do stosowania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych.
Wszelkie naruszenia Państwa praw muszą być zawsze zgłaszane przez Administratora, który wykrył naruszenie, Prowincji i wszystkim pozostałym Wpóładministratorom. Administrator, który wykryje naruszenie praw oraz Administrator, u którego wykryto naruszenie, wspólnie z Prowincją, zobowiązani są do podjęcia wszelkich środków prawnych, technicznych i organizacyjnych w celu usunięcia skutków naruszenia i zminimalizowania negatywnych skutków naruszenia Państwa praw. Jeśli wymagane będzie zgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych do PUODO lub KIOD – zgłoszenia takiego dokona Prowincja samodzielnie (jeśli naruszenie wykryto w Prowincji) lub wspólnie z administratorem, u którego wykryto naruszenie.
V. Cele i podstawy przetwarzania
Jak wskazano powyżej przetwarzanie danych w ramach aplikacji ma na celu ułatwienie organizacji wydarzeń i uczynienie komunikacji bezpośredniej. Ten rodzaj przetwarzania jest oparty na uzasadnionym interesie Administratora (art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Oprócz tego poszczególne wydarzenia mają następujące swoje cele i podstawy prawne:

  1. realizacja usługi zamówienia intencji mszalnej (art. 7 ust. 1 pkt 2, 3, 4 lub 6 Dekretu – w zależności od rodzaju intencji) – dane przetwarzane są w tym zakresie jednak tylko przy pomocy aplikacji SPO i nie wchodzą w zakres umowy o współadministrowanie;
  2. realizacja obsługi procesu przekazywania darowizn (art. 7 ust. 1 pkt 2 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. b RODO), w tym wysyłania podziękowań, informacji o sposobie wykorzystania darowizny, zaproszenia do dalszego wsparcia oraz umieszczenia na liście darczyńców (art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  3. świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wysyłkę newslettera (art. 7 ust. 1 pkt 1 lub 2 lub 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit a lub b lub f RODO) lub przekazywanie treści marketingowych, w tym także marketingu bezpośredniego (art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  4. obsługa reklamacji związanych z działaniem Serwisu (art. 7 ust. 1 pkt 2 lub 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO);
  5. prowadzenie statystyk i analiz zachowań Użytkowników aplikacji (art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  6. zapis na wydarzenie (w zależności od wydarzenia art. 7 ust. 1 pkt 2 lub 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO);
  7. dołączenie do grupy wolontariuszy (w zależności od wydarzenia art. 7 ust. 1 pkt 2 lub 6 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit b lub f RODO);
  8. w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu; art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  9. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu; art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  10. w celu złożenia życzeń okolicznościowych i utrzymania kontaktu, czyli profilowania, będącego realizacją prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu; art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
    VI. Prawo do sprzeciwu
    W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych tam, gdzie przywołujemy uzasadniony interes (czyli art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO), ale z wyłączeniem marketingu bezpośredniego. Przestaniemy przetwarzać dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Państwa danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub Państwa dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
    VII. Okres przechowywania danych
    Dane osobowe wynikające z zawarcia umowy lub trwania współpracy, lub wydarzenia będą przetwarzane przez okres trwania umowy/ współpracy/wydarzenia, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń (co do zasady 6 lat a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 3 lata) oraz przez okres archiwizacji dokumentacji zgodnie z wymaganiami przepisów podatkowych i rachunkowych (5 lat licząc od końca roku, w którym zdarzenie miało miejsce lub obowiązek powstał). W przypadku zgody przetwarzanie trwa przez okres obowiązywania zgody. Dane przetwarzane dla potrzeb marketingu bezpośredniego możemy przetwarzać do czasu, aż zgłosisz sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu lub ustalimy, że się zdezaktualizowały.
    VIII. Odbiorcy danych
    Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione: podmiotom, z którymi zawarto umowy w celu obsługi płatności (Krajowy Integrator Płatności S.A. [Tpay], PayPal Inc. (dla instytucji, które planują udostępnienie takiego kanału płatności); Poczcie Polskiej S.A. lub kurierom w przypadku korespondencji tradycyjnej, portalom, za pomocą których organizuje się wydarzenia (np. Lewawolna [lewawolna.pl] lub serwisy zbiórkowe takie jak Patronite [patronite.pl], Buycoffee [Buycoffee.to], itp.)
    Do Państwa danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, likwidatorzy szkód, wykonawcy usług w ramach likwidacji szkód.
    IX. Prawa osób, których dane dotyczą:
    Przysługuje Państwu:
  11. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  12. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  13. prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
  14. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  15. prawo do przenoszenia danych, jeżeli zaistnieją przesłanki określone prawem;
  16. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    X. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
    Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale czasem jest konieczne do wzięcia udziału w danym wydarzeniu lub skorzystania z usługi.
    XI. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
    Może się zdarzyć, że organizując jakieś wydarzenie przeznaczone do określonej grupy ludzi (np. rekolekcje), podejmiemy decyzję (np. o wysłaniu zaproszenia na takie wydarzenie) po podjęciu decyzji w sposób zautomatyzowany, z uwzględnieniem profilowania, w oparciu o dane zgromadzone w aplikacji. Decyzje te będą podejmowane na podstawie zawartości określonych pól w aplikacji (np. pola z imieniem). Decyzje podejmowane w ten zautomatyzowany sposób mają wpływ na otrzymanie spersonalizowanego zaproszenia na wydarzenie.
    XII. Lista Współadministratorów
    Jeśli nie zaznaczono inaczej, podstawowym punktem kontaktowym w sprawie ochrony danych osobowych jest ten wskazany w sekcji II: ochronadanych[at]dominikanie.pl
  17. Polska Prowincja Zakonu Kaznodziejskiego (OO. Dominikanów), ul. Freta 10, 00-227 Warszawa
  18. Klasztor Ojców Dominikanów, ul. Stolarska 12, 31-043 Kraków
  19. Klasztor OO. Dominikanów we Wrocławiu, ul. Plac Dominikański 2, 50-159 Wrocław
  20. Klasztor św. Jakuba Apostoła. oo. Dominikanów z siedzibą w Sandomierzu, ul. Staromiejska 3, 27-600 Sandomierz
  21. Klasztor św. Mikołaja oo. Dominikanów, ul. Świętojańska 72, 80-840 Gdańsk, kontakt: przeor.gdansk[at]dominikanie.pl
  22. O.O. Dominikanie Kościół i Klasztor Matki Bożej Różańcowej, ul. Tadeusza Kościuszki 99, 61-716 Poznań, kontakt: przeorpoznan[at]dominikanie.pl
  23. OO. Dominikanie Klasztor Św. Stanisława, ul. Złota 9, 20-112 Lublin, kontakt: [email protected]
  24. Klasztor OO. Dominikanów, ul. Freta 10, 00-227 Warszawa
  25. OO. Dominikanie Klasztor Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, pl. Dominikański 6, 97-540 Gidle, kontakt: zakrystiagidle7[at]gmail.com
  26. Klasztor OO. Dominikanów, Borek Stary 426, 36-020 Tyczyn
  27. Klasztor OO. Dominikanów pw. Wniebowzięcia NMP, ul. Kościuszki 2, 39-400 Tarnobrzeg
  28. Klasztor Ojców Dominikanów, ul. Dominikańska 25 37-500 Jarosław
  29. Klasztor Zakonu Kaznodziejskiego, ul. Dominikańska 2, 02-741 Warszawa, kontakt: kancelaria[at]karsten.pl
  30. Klasztor O.O. Dominikanów, ul. Dominikańska 1, 34-335 Korbielów
  31. Klasztor OO. Dominikanów w Małem Cichem, 34-531 Murzasichle, Małe Ciche 47
  32. OO. Dominikanie, Dom Zakonny Matki Bożej Królowej Polski, 43-450 Ustroń, Ul. Dominikańska 14
  33. Klasztor OO. Dominikanów Pw. Św. Dominika, Pl. Ofiar Katynia 1, 70-452 Szczecin
  34. Klasztor OO. Dominikanów, ul Dominikańska 15, 35-077 Rzeszów
  35. O.O. Dominikanie Klasztor bł. Piotra Jerzego Frassatiego, 90-601 Łódź, ul. Zielona 13
  36. Klasztor Przemienienia Pańskiego, ul. Sokolska 12, 40-084 Katowice
  37. Klasztor św. Jana Pawła II OO. Dominikanie, ul. Wiktorówki 1, 34-531 Murzasichle, kontakt: wiktorowki[at]dominikanie.pl
  38. Dom Matki Bożej Niezawodnej Nadziei, Jamna 7, 32-842 Paleśnica
  39. Fundacja DOMINIKANIE.PL, 31-043 Kraków, ul. Stolarska 12
  40. Dominikańska Fundacja Lednica2000, Pola Lednickie 1, 62-280 Kiszkowo
  41. Fundacja Dominikański Ośrodek Liturgiczny, ul. Stolarska 6/30, 31-043 Kraków